Ont i bakSIDOR lår/ krampkänning i knävecken - Löpning
Triathlon Skador & Rehab 2 inlägg 230 visningar

Ont i bakSIDOR lår/ krampkänning i knävecken

1991 • Stugun
#1
25 september 2018 - 22:27
Gilla  
Hej allihopa!

Spelar fotboll på lite mer seriös nivå en hobby.
Iaf så har jag haft hiskliga problem med baksidor och efter många turer till naprapat under två års tid med div styrke/strech program har jag äntligen fått dom att hålla två hela matcher samt ett fler tal träningar. Men nu har jag fått ett nytt problem, de började på en träning för två veckor sedan att jag fick typ krampkänning i vänster knäveck. Min tränare sa att de inte va någon fara med baksidan och gav mig lite massage och sa att de va en knut där. På matchen dagarna efter träningen när jag fick känning så kände jag av de där direkt på uppvärmningen, men tänkte inte mer på de. Ca 35 min in i matchen så gjorde de hiskligt ont, de var som kramp + att jah började fick känning i högra knävecket. Jag spelade totalt ca 65min och fick då kliva av pga av de gjorde så ont i knävecken. De vart som kramp i båda och jag blev alldeles stum. Är de någon som har varit med om något liknande? Har vilat ca 1v och provade ihelgen att jogga, tog ca 15min sen började den där krampkänningen att komma så jag avbröt. Idag gjorde jag mina styrke/strech övningar för baksidor och nu har jag en konstant små molande smärta i baksidor.

Walker67
1947 • Växjö
#2
25 september 2018 - 23:28
Gilla  
Om du varit löpare skulle jag ha sagt att det är typiska fotbollsskador.
Men nu är du fotbollsspelare och därför är det inte så konstigt att du har dessa skador. Jag tror du har förkortade muskler på baksidan av låren och då kan du naturligtvis få andra problem, när du skall bryta upp förkortningarna. Om du får ordning på dina problem tycker jag att du skall ha som rutin att stretcha baksidorna, om det skall ske före eller efter träningen, får du fråga experterna, men viktigt är att du kontinuerligt håller baksidorna uttänjda.
Jag slutade med fotbollen 1966 och har sen bla sysslat med tävlingsgång, som ger kontinuerlig uttänjning av baksidorna och har sedan dess inte haft några som helst problem där, dock brukar jag inför varje träningspass göra en mindre stretchövning med tån i marken.
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.
1