Vecka 2 - milpass, fokus och löpband

Andra veckan 2020 tränar jag fyra pass, tre löppass och ett Body Balance på gymmet. Är riktigt nöjd att jag kom ut på mina tre planerade löppass - och att jag lyckades få in ett mycket behövligt rörlighetspass ovanpå det.

I tisdags sprang jag 12 km. Det var andra gången den här träningssäsongen som jag sprang +10 km. Kändes bra i kroppen under passet, men jag märker att jag inte riktigt är tränad för så långa sträckor än. Pulsen ligger lite för högt, även när jag försöker hålla ner farten, och jag var riktigt trött under onsdagen och torsdagen.

Under helgen har jag fått in ett intervallpass medel, med längre intervaller och ett högintensivt intervallpass. Båda kördes på löpband, har upptäckt att jag tycker att det funkar fint just när för intervaller. 

Och Body Balance... ja, var ska jag börja. Kroppen är stel som ett kylskåp av allt sittande framför ett skrivbord. Yogan är med andra ord riktigt välgörande för mina tighta hamstrings, höfter axlar och rygg. 

Veckan är fylld av tentaplugg och andra planer, men jag ska få till mina tre löppass och förhoppningsvis ett Body Balance och/eller ett styrkepass. Vi får se :-) 

Glad över bra andra träningsvecka! 

1 kommentarer till inlägget

Anna Qim
1971 • Jönköping
#1
13 januari 2020 - 20:52
Heja heja :) Inspirerande med veckosummeringar!
Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.